julialindelund.blogg.se

Det här är min blogg för kursen Digitalt Skapande 1. Här kommer jag publicera inlägg om mina arbeten, mina tillvägagångssätt när jag arbetar med mina projekt samt mina reflektioner kring mina arbeten.

Ansiktsmontage

Kategori: Allmänt

Den här veckan har vi fortsatt i Photoshop men denna gången var uppgiften att vi skulle skapa ansiktsmontage, ett med tre bilder på oss själva i klassen samt en med tre kändisar. Personligen tyckte jag att det var betydligt lättare att få ihop en bra bild med kändisar än vad det var att få ihop en bra bild på mina vänner och mig. Anledningen till detta var förmodligen för att det fanns betydligt bättre och fler bilder att välja på av kändisar än vad det fanns på mig och mina vänner. Resultaten på både ansiktsmontaget på mig och mina vänner samt ansiktsmontaget på kändisarna finns att se nedan. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: