julialindelund.blogg.se

Det här är min blogg för kursen Digitalt Skapande 1. Här kommer jag publicera inlägg om mina arbeten, mina tillvägagångssätt när jag arbetar med mina projekt samt mina reflektioner kring mina arbeten.

Clown

Kategori: Allmänt

Idag blev jag nästan helt klart med min clownbild till min fria fördjupning. Det jag har kvar att göra är några detaljer i ansiktet, finslipa några skuggor samt mjuka ner konturerna på bilden så att kroppen smälter in mer i den mörka bakgrunden. Efter det så ska jag förmodligen höja upp kontrasten mer för att få färgerna att sticka ut och även mörka ner bilden lite så att clownen framstår som mer läskig. 
 
Imorgon skall jag jobba lite utanför lektionstid efter jag gjort färdigt mitt nationella prov i engelska och då ska jag påbörja nästa bild, vilket förmodligen blir häxbilden. 
 
Jag har även tankar på att inte göra alienbilden då jag inte tror att jag kommer att hinna med den, men om tid finns kommer jag även att göra den. 
 
Här nedan kan ni se clownbilden men observera att den inte är helt klar än. Jag kommer att publicera det färdiga resultatet samt före-bilden imorgon.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    colt hår. hoaw do jo do?

    Svar: I photoshop men jag kommer lägga upp en tutorial om ett tag så då kan du se den.
    mittlivsomjulialindelund.blogg.se

    2014-05-07 | 10:21:04
  • Intresserad tjej säger:

    Oj, jag tycker att du gör extremt fina bilder Julia! Man kan ju tydligt se ditt tema så att säga och jag tycker att det du gör är riktigt bra. Din tutorial om vampyrbilden var väldigt tydlig och jag hoppas på en lika bra om clownbilden, är nämligen lite intresserad på att göra en liknande! :)

    2014-05-07 | 10:25:44

Kommentera inlägget här: