julialindelund.blogg.se

Det här är min blogg för kursen Digitalt Skapande 1. Här kommer jag publicera inlägg om mina arbeten, mina tillvägagångssätt när jag arbetar med mina projekt samt mina reflektioner kring mina arbeten.

Filmaffisch

Kategori: Allmänt

För ett par veckor sedan hade vi en styrd examination i Photoshop där målet var att göra en affisch för en filmfestival samt även ett program för denna festival. Temat för filmfestivalen var "Ung och på väg", vilket även var temat 2009 för festivalen på Säve. När jag gjorde affischen och programmet hade jag i åtanke att det skulle bli väldigt ungdomligt, färglatt och uppseendeväckande vilket jag tyckte att jag verkligen fick till. För att göra alla färgsvättar laddade jag ner olika penslar från internet och så varvade jag penslar och färger tills jag fick till den snygg bakgrund till affischen och programmet. Jag ladde även ner ett typsnitt från internet som jag använde för att skriva all text, men eftersom det typsnittet inte hade bokstäverna å, ä och ö fick jag själv göra prickar över bokstäverna så det är därför som de inte är helt perfekta.
 
Här nedan kan ni se först filmaffischen och under den kan ni se programmet för filmfestivalen.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: