julialindelund.blogg.se

Det här är min blogg för kursen Digitalt Skapande 1. Här kommer jag publicera inlägg om mina arbeten, mina tillvägagångssätt när jag arbetar med mina projekt samt mina reflektioner kring mina arbeten.

FILTERHANTERING

Kategori: Allmänt

Idag har vi jobbat med filterhantering i Photohop och det gick ut på att vi skulle testa att använda oss av de olika filter som finns i programmet. Personligen tyckte jag de var superkul att testa olika filter på mina valda bilder. De färdiga resultaten kan ni se här nedan även hur jag gick tillväga: 
 
HUR JAG GJORDE:
1 Öppna den valda bilden i Photoshop
2 Duplicera lagret
3 Om den duplicerade bilden inte är markerad, markera den
4 Välj filter under filtermenyn längst upp och om så önskas kan man göra eventuella ändringar i filtret 
5 På bilderna på katten och strandboden vid Stenkusten har jag även gjort en lagermask och målat med penseln samt svart färg för att bara få fram färgen på ett visst ställe på bilden.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: