julialindelund.blogg.se

Det här är min blogg för kursen Digitalt Skapande 1. Här kommer jag publicera inlägg om mina arbeten, mina tillvägagångssätt när jag arbetar med mina projekt samt mina reflektioner kring mina arbeten.

Redovisning

Kategori: Allmänt

För ett par veckor sedan skulle jag och mina två kompisar Olivia och Agnes hålla en redovisning på engelskan om Australien. Uppgiften var att man skulle berätta om ett engelsktalande land som att man själv varit på resa där. För att göra våra bilder lite mer personliga valde vi att photoshoppa in oss själva i bilder. Detta var super enkelt att göra då man endast la in bilden man ville ha som bakgrund i Photoshop för att sedan lägga in bilden man ville klippa in. Efter detta var det bara att skapa en lagermask samt använda svart och vit färg på penseln för att få bort bakgrunden på bilden på en själv.
 
Här nedan kan ni se några av de bilder vi gjorde.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: