julialindelund.blogg.se

Det här är min blogg för kursen Digitalt Skapande 1. Här kommer jag publicera inlägg om mina arbeten, mina tillvägagångssätt när jag arbetar med mina projekt samt mina reflektioner kring mina arbeten.

Fri laboration i PS - Färdig

Kategori: Allmänt

Eftersom jag var sjuk första lektionspasset när vi fick börja med våra fria laborationer i PS, kom jag ganska mycket på efterkälken och var tvungen att försöka ta in det efter skolan. Det var dock svårt att klämma in all tid så jag tvingades lämna in uppgiften för sent vilket inte var så kul. När jag sedan skulle ladda upp min presentation av arbetet på YouTube i måndags så kraschade internetet så jag fick ladda upp den hemma istället vilket gjorde att klippet laddades upp ännu senare. Aja, det viktiga är iallafall att man lämnar in uppgiften. 
 
Jag gjorde då som sagt en vampyrbild av mig själv och jag använde mig av väldigt många olika tutorials från YouTube som jag sedan sammansatte till en enda bild. Jag är personligen väldigt nöjd med resultatet och det blev bättre än vad jag först hade tänkt mig. Om jag dock hade kunnat ändra något nu i efterhand så skulle jag gärna ändra sprickorna i ansiktet och försöka få de att smälta in mer i ansiktet för just nu ser det lite fejkat ut. 
 
Här nedan kan ni se min presentation gjord i iMovie som jag sedan exporterade och laddade upp på YouTube. 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Snyggt!
    Bra tutorial :)

    2014-05-07 | 10:26:00

Kommentera inlägget här: